دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری دکتری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به ادغام آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری و آزاد، یک دفترچه راهنما منتشر می‌شود که شامل شرایط، سهمیه های مجاز آزمون، سرفصل های امتحانی و… می باشد. لینک دانلود دفترچه ثبت نام دکتری 1404 را در ادامه این مقاله از سایت دانتل کو قرار داده ایم.

 

فهرست مطالب

  • دانلود دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴
  • زمان انتشار دفترچه ثبت نام دکتری 1404
    • محتوای دفترچه ثبت نام دکتری
    • شرایط ثبت نام آزمون
    • تغییرات دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴
    • فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر
    • مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • سوالات متداول

دانلود دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴

آزمون دکتری به صورت یکپارچه برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود. همزمان با فعال شدن لینک ثبت‌نام آزمون، لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1404 فعال می گردد و متقاضیان آزمون دکترا می توانند اقدام به دریافت و مطالعه آن نمایند. 

داوطلبان با مطالعه این دفترچه از تمامی شرایط و ضوابط لازم جهت شرکت در این آزمون مطلع می شوند. تاکنون دفترچه راهنما سال جاری منتشر نشده است اما لینک دانلود دفترچه سال گذشته را جهت مطالعه شما عزیزان قرار داده ایم. به محض انتشار دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ لینک دانلود آن فعال خواهد شد.

دفترچه/ساللینک دانلود

دفترچه سال گذشتهدانلود کنید

دفترچه سال ۱۴۰۴منتشر نشده

ثبت نام آزمون دکتری از تاریخ ۲۹ مهر ماه آغاز خواهد شد و داوطلبان به مدت یک هفته مهلت دارند با مراجعه به سایت سنجش نام نویسی خود را جهت شرکت در آزمون ورودی دکترا تخصصی تکمیل نمایند.

 

بخوانید: رشته های بدون شرط تجانس دکتری

 

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام دکتری 1404

همزمان با آغاز فرآیند نام نویسی دفترچه ثبت نام آزمون دکتری نیز منتشر می شود. طبق اطلاعیه سازمان سنجش مهلت ثبت‌نام در آزمون سال ۱۴۰۴ از تاریخ 29 مهر آغاز شده تا 5 آبان ماه 1403 ادامه خواهد داشت. داوطلبان در این بازه زمانی باید به سایت سنجش مراجعه نمایند.

دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری 1404 در ۲۹ مهر همزمان آغاز نام نویسی منتشر خواهد شد.

سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری آزمون را بر عهده دارد و به منظور راهنمایی داوطلبانی که مایل هستند در این آزمون شرکت کنند، فایلی را با عنوان دفترچه ثبت‌نام دکترا همزمان با آغاز مهلت ثبت‌نام منتشر می کند.

البته شما داوطلبان برای اطلاع نحوه و شرایط نام نویسی می توانید مقاله راهنما کامل ثبت‌نام دانتل را مطالعه تا از تمامی جزییات و قوانین مطلع شوید. برای مطالعه کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

بخوانید:راهنما جامع ثبت نام دکتری

 

محتوای دفترچه ثبت نام دکتری

دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ در سه بخش کلی طراحی شده است. داوطلبان با مطالعه بخش های مختلف می‌توانند از جزئیات برگزاری این آزمون مطلع شده تا در مراحل مختلف آن با مشکلی مواجه نشوند. در ادامه توضیحات مختصری را پیرامون هر بخش ارائه کرده ایم.

 

کلیات

صفحات اول ثبت نام آزمون دکتری شامل کلیات می‌باشد و به موارد زیر پرداخته است.

  • مقدمه
  • اهداف و تعاریف
  • مقررات آموزشی دوره دکتری تخصصی (ph.D)
  • شرایط عمومی
  • شرایط اختصاصی
  • مقررات نظام وظیفه عمومی (داوطلبان آقا)
  • مقررات ثبت نام اتباع خارجی
  • پذیرش بورس خارج از کشور
  • سهمیه های آزمون دکتری

بخوانید: شرایط ثبت نام دکتری

 

رویه های ثبت نام و اجرای آزمون 

بخش دوم دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به توضیح موارد زیر پرداخته است.

  • مراحل آزمون دکتری
  • مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و شرکت در آزمون
  • نحوه تکمیل فرم و تقاضانامه ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری
  • نحوه پذیرش دانشجو

 

جداول فرم ها

فصل پایانی دفترچه ثبت نام دکتری 1404 می باشد که پیرامون موارد زیر توضیحاتی را ارائه کرده است.

  • ضرایب سرفصل های امتحانی در هر یک از رشته‌ها
  • توصیه های مهم در مورد ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری
  • جدول مرتبط با کد و نام استان، کد و نام شهرستان محل تولد و اقامت
  • رشته‌ها و مواد امتحانی تمامی گروه‌های آزمایشی 
  • فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده (این فرم مختص دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری می باشد.) برای مشاهده شرط معدل برای آزمون دکتری کلیک کنید.
  • نمونه فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون

بخوانید: زمان ثبت نام دکتری

 

شرایط ثبت نام آزمون

داوطلبان آزمون دکتری برای ثبت نام باید شرایطی را طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ داشته باشند. از شرایط عمومی می‌توان به اعتقاد به دین اسلام و جمهوری اسلامی، عدم سوسابقه، سلامت جسمانی و.. اشاره کرد. شرایط اختصاصی ثبت نام نیز به شرح زیر هستند. 

✅داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی

✅دانشجویان سال آخر در صورت فارغ التحصیلی تا پایان شهریور ۱۴۰۴ می‌توانند در آزمون ثبت نام کنند. 

✅عدم منع تعهد خدمت به وزارت بهداشت برای فارغ التحصیلان گروه پزشکی 

✅تجانس رشته امتحانی دکتری با رشته فارغ التحصیلی مقطع قبلی

✅عدم منع نظام وظیفه برای آقایان

✅دانشجویان دکتری می‌توانند در آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی از رشته قبلی انصراف دهند. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? کانال اخبار تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

تغییرات دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1404 دستخوش تغییرات مهمی شده که اطلاع از آن ها ضرورت دارد. برخی از مهم‌ترین تغییرات محرومیت ثبت‌نام پذیرفته شدگان دوره روزانه برداشته شد. متقاضیانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان در دوره روزانه دکتری سال گذشته بوده اما در آن ثبت نام نکرده‌اند، می توانند در آزمون دکترا شرکت کنند.

اما دسته ای از افراد که در حال تحصیل در دوره روزانه دکتری هستند، فقط با انصراف قطعی می توانند در این آزمون شرکت کنند. دانشجویان دوره های غیر روزانه، بدون انصراف نیز می توانند اقدام به ثبت نام آزمون دکتری در این مرحله نمایند. همینطور لازم به ذکر است که متقاضیانی که دارای مدرک دکتری هستند، در صورتی می توانند مجدد در آزمون دکتری شرکت کنند که در نیمسال اول فارغ التحصیل شوند.

 

 

فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر

علاوه بر دارندگان مدارک کارشناسی ارشد و دکتری عمومی، دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری عمومی نیز می‌توانند در آزمون دکتری تخصصی شرکت کنند. در این قسمت از دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ فرمی برای تعیین معدل و تعداد واحدهای گذرانده برای دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی ارائه شده است.

آخرین بخش از دفترچه دربرگیرنده فرم پیش‌نویس ثبت‌نام آزمون است. فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکترا ارائه شده که متقاضیان نمونه آن را در طول ثبت نام آزمون تکمیل خواهند کرد.

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

طبق دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ داوطلبان آزمون دکتری فقط مجاز به مجموعه امتحانی متناسب با مدرک کارشناسی می‌باشد و اجازه ثبت نام در هر مجموعه امتحانی را نخواهند داشت. به این معنی که رشته کارشناسی ارشد دانشجویان باید با رشته انتخابی در مقطع دکتری آن‌ها تجانس داشته باشد.

با اینکه در برخی از رشته های خاص، نیازی به رعایت این شرط نمی باشد،‌ اما فراموش نکنید که آزمون دکتری یک آزمون دو مرحله ای است و شما حتی با موفقیت در آزمون کتبی، باید در مصاحبه شرکت کنید. به همین دلیل توصیه کارشناسان دانتل کو این است که در رشته ای هم نام با رشته مقطع کارشناسی خود در این آزمون شرکت نمایید تا بتوانید مرحله مصاحبه را نیز با موفقیت پشت بر بگذارید.

در صورتی که در مورد ثبت‌نام دکترا و مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ابهاماتی برایتان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1404 از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟

    لینک دانلود در سایت سازمان سنجش فعال می شود. البته در متن مقاله می توانید این دفترچه را دانلود نمایید.

  2. دفترچه راهنما چه زمانی منتشر می شود؟

    دفترچه ثبت نام همزمان با شروع نام نویسی در این آزمون در 29 مهر ماه منتشر می‌شود.

  3. بر اساس دفترچه راهنما ثبت‌نام کدام سهمیه ها در آزمون دکترا موثر هستند؟

    سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصد، سهمیه رزمندگان و مربیان در این آزمون موثر هستند. برای دریافت جزئیات بیشتر باید دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

 

منبع: دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.