مدارک لازم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ کدام اند؟ هر ساله داوطلبان زیادی علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری هستند که برای این امر بایستی در آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، شرکت کنند. اما نکته ای که تمامی متقاضیان بایستی در نظر بگیرند، این است که آیا مدارک لازم برای تکمیل فرم ثبت‌نام را دارند یا خیر. به همین منظور در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری 1404 می پردازیم.

ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۴ آغاز شد.

 

ورود مستقیم به سایت 

بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری

 

فهرست مطالب

  • مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • خرید کارت اعتباری 
    • اطلاعات شناسنامه ای و محل سکونت 
    • مدارک ثبت نام دکتری 1404 | عکس داوطلب 
    • مدارک مربوط به سهمیه ایثارگری
    • کد وضعیت نظام وظیفه 
    • مدارک ثبت نام آزمون دکتری | داوطلبان دارای معلولیت
    • تکمیل فرم معدل دانشجویان سال آخر ارشد
    • سوالات متداول

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

نکته ای که تمامی متقاضیان باید در نظر داشته باشند، این است که پیش از شروع تاریخ ثبت نام، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری منتشر می شود و افرادی که مایل به ثبت نام در این آزمون هستند بایستی تمامی شرایط ثبت نام آزمون دکتری دفترچه را به دقت مطالعه کنند و چنانچه واجد شرایط شرکت در این آزمون بودند، مدارک ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ را از قبل تهیه کنند.

هر ساله قبل از شروع مهلت ثبت نام، سازمان سنجش دفترچه راهنما را منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. مطالعه دفترچه راهنمای برای تمامی داوطلبان الزامی است چراکه تمامی شرایط و مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1404 در آن ارائه شده است.

 

دانلود کنید: دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴   

 

داوطلبان با توجه به علاقه و رشته تحصیلی خود می توانند در کد رشته محل های ارائه شده در آزمون شرکت کنند. برای اطلاع از اینکه چه مدارکی لازم دارید تا انتها مقاله با ما همراه باشید. 

 

خرید کارت اعتباری 

اولین مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال آزمون می باشد. داوطلبان برای اینکه بتوانند فرآیند ثبت نام را انجام دهند، ابتدا باید برای خرید کارت اعتباری اقدام کنند.

خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل انجام است. داوطلبان بایستی از طریق این سایت وارد صفحه خرید کارت اعتباری شوند و به وسیله کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم یا همان رمز اینترنتی سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت کرده و در قسمت خواسته شده وارد کنند.

 

اطلاعات شناسنامه ای و محل سکونت 

برای تکمیل فرم ثبت نام به اطلاعات شناسنامه ای و آدرس محل سکونت و شماره تلفن داوطلب نیاز است که بایستی طبق شناسنامه متقاضی تکمیل شود. این اطلاعات به شرح جدول زیر می باشد.

نام و نام خانوادگیکد ملی

شماره شناسنامهشماره سریال شناسنامه

نام پدرتاریخ تولد و صدور شناسنامه

آدرس محل سکونت و کد پستیشماره تلفن همراه و تلفن ثابت

 

مدارک ثبت نام دکتری 1404 | عکس داوطلب 

عکس داوطلب یکی از مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ می باشد. داوطلب متقاضی باید یک قطعه عکس پرسنلی و تمام رخ که به صورت 4*3 یا 4*6 و در سال جاری گرفته شده با فرمت JPG، اسکن کرده باشد و در سایت سازمان سنجش ارسال کنند. شرایط عکس را در ادامه شرح داده ایم.

❌عکس پرسنلی و تمام رخ که به صورت 4*3 یا 4*6

❌فرمت JPG

❌اندازه عکس بین 300 × 200 تا 400 × 300 پیکسل 

❌حداکثر حجم 70 کیلوبایت

❌عکس داوطلب باید باکیفیت، واضح، مشخص 

❌ بدون اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد (هیچ وجه اسکن عکس کارت ملی و شناسنامه خود را ارسال نکنند)

❌عکس فاقد حاشیه های زائد

❌عکس رنگی و دارای زمینه سفید

❌برای بانوان مطابق موازین اسلامی و با حجاب و از صورت کامل باشد

چنانچه داوطلبی عکس غیر معتبری را اسکن و ارسال کند، ثبت نامش دچار مشکل شده و پذیرفته نخواهد شد و نمی توانند در کنکور دکتری 1404 شرکت کنند. داوطلبان گرامی شما می توانید برای ادیت عکس خود با مشاوران دانتل کو تماس بگیرید. 

 

 

 

مدارک مربوط به سهمیه ایثارگری

تمامی شرکت کنندگانی که در آزمون دکتری شرکت می کنند دارای یک سهیمه مشخص هستند به جز داوطلبانی که سهمیه آزاد دارند. متقاضیان بایستی اطلاعات مربوط به سهمیه خود را از پیش آماده کنند. داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و همینطور جانبازان و ایثارگران 25 و 5 درصدی هستند، بایستی کد 12 رقمی سهمیه خود را از بنیاد ایثارگران دریافت کنند. برای اطلاع از سهمیه های کنکور سراسری مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: سهمیه کنکور

 

کد وضعیت نظام وظیفه 

در دفترچه راهنما که تمامی شرایط و مدارک ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ درج شده است و پیش از شروع مهلت ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، برای داوطلبان آقا یک جدول نظام وظیفه در بر دارد.

تمامی داوطلبان آقا بایستی به این جدول نظام وظیفه مراجعه کنند و با توجه به شرایط خود، کد نظام وظیفه شان را استخراج نمایند و  آن را در قسمت مربوط به کدنظام وظیفه فرم ثبت نام دکتری وارد کنند. 

 

بخوانید: کد نظام وظیفه

 

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری | داوطلبان دارای معلولیت

داوطلبانی که دارای معلولیت هستند و قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند، برای استفاده از این سهمیه و داشتن منشی بایستی پیش از شروع و تکیمل مدارک ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند.

تمامی داوطلبانی که دارای معلولیت هایی از جمله نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی می‌باشند، برای شرکت در آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری باید برای تشکیل پرونده به سازمان بهزیستی مراجعه نمایند و به تایید این سازمان برسد.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? کانال اخبار تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

تکمیل فرم معدل دانشجویان سال آخر ارشد

از دیگر مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1404 تکمیل فرم معدل برای متقاضیان در حال تحصیل می باشد. فرم معدل در دفترچه ثبت نام موجود می باشد. داوطلبان آزمون دکتری که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای هستند، بایستی فرم مخصوص معدل را نیز تکمیل کنند.

دانشجویانی که حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۴ فارغ التحصیل می‌شوند باید برگه را به دانشگاه محل تحصیل برده و تاییدیه لازم را دریافت کنند. در صورت قبولی داوطلبان باید این فرم را به دانشگاه محل قبولی جدید ارائه دهند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان باقی مانده است و یا پیرامون نام‌نویسی آزمون دکتری و برنامه ریزی برای قبولی در این آزمون نیاز به کمک یک مشاور دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید تا مشاوران شما را در این راه یاری دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ شامل چه مدارکی می باشد؟

    در متن مقاله به تمامی مدارک لازم برای نام نویسی اشاره شده و کامل شرح داده ایم.

  2. کارت اعتباری و شماره سریال آزمون را چگونه می توان خریداری کرد؟

    در زمان نام نویسی با مراجعه به سایت سازمان سنجش داوطلبان می توانند این کارت را خریداری کنند.

  3. عکس داوطلب باید دارای چه شرایطی باشد؟

    عکس داوطلبی باید دارای شرایط خاص باشد که در متن مقاله به شرح آن پرداخته ایم.

 

منبع: مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

مراحل ثبت نام آزمون دکتری 1404

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ چگونه می باشد؟ آزمون دکتری برای تمام متقاضیان دانشگاه‌های سراسری اعم از روزانه و غیرروزانه و دانشگاه آزاد به طور مشترک اجرا می‌شود. متقاضیان در بازه زمانی که از طرف سازمان سنجش مشخص می‌شود، می‌توانند اقدام به ثبت نام در آزمون دکتری کنند. از مرحله ثبت نام در آزمون دکتری تا رسیدن به پذیرش نهایی این مقطع تحصیلی، شامل فرایندی است که گذر از هر مرحله از آن برای تمام داوطلبان ضروری است. در این مقاله راهنما مراحل و نحوه ثبت نام دکتری 1404 شرح داده شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

فهرست مطالب

  • نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
  • مراحل ثبت نام آزمون دکتری 1404 
    • خرید کارت اعتباری 
    • راهنما تصویری گام به گام
    • نحوه تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری
    • مشاوره آزمون دکتری
    • سوالات متداول

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

ثبت نام آزمون دکتری به طور معمول هرسال در آبان ماه انجام می‌گیرد. متقاضیان درنظر داشته باشند که آزمون دکتری سراسری و آزاد به صورت ادغام شده و مشترک برگزار می‌شود. بدین ترتیب با ثبت نام و شرکت در یک آزمون واحد، می‌توان شانس خود برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سراسری و آزاد را امتحان کرد.

لازم به ذکر است که تمام اقدامات مربوط به نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت مشترک از طریق سایت ثبت نام دکتری انجام می‌گیرد. اما از مرحله انتخاب رشته به بعد، دانشگاه‌های سراسری و آزاد مسیری جداگانه پیش روی داوطلب خواهند گذاشت.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دکتری

 

مراحل ثبت نام آزمون دکتری 1404 

ثبت نام آزمون دکتری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می‌گیرد. متقاضیان با طی چند مرحله قادر خواهد بود تا ثبت نام خود را تکمیل کرده و منتظر برگزاری آزمون دکتری باشند. در ادامه نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به تفکیک مراحل شرح داده شده است.

✅دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام 

✅مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅خرید کارت اعتباری

✅تکمیل فرم ثبت نام 

✅دریافت کد رهگیری ثبت نام 

 

خرید کارت اعتباری 

ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری همانند سایر آزمون‌های سراسری، نیاز به پرداخت هزینه از طرف متقاضی دارد. هزینه ثبت نام دکتری از طریق خرید کارت اعتباری از سایت سازمان سنجش پرداخت می‌شود. نحوه ثبت نام آزمون دکتری و خرید کارت اعتباری آزمون دکتری به شرح زیر است.

1️⃣ به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

 

 

2️⃣ گزینه “دکتری تخصصی” را انتخاب نمایید. 

 

 

3️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام” کلیک کنید. 

 

 

4️⃣لینک فعال “سیستم خرید کارت و ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز phd سال ۱۴۰۴ ” را انتخاب نمایید.

5️⃣گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکتری 1404 ”  را انتخاب کرده و بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنند.

 

 

6️⃣ در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون دکتری فرم زیر را با استفاده از اطلاعات خواسته شده تکمیل کرده و جهت ورود به درگاه بانکی گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب کنید.

 

 

7️⃣اطلاعات نمایش داده شده را تایید کرده و تیک عبارت ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید و در پایان گزینه ” ادامه روند پرداخت ” را انتخاب نمایید.

 

 

8️⃣اطلاعات کارت بانکی خود را در فرم پیش رو و  وارد کرده و گزینه ” پرداخت ” را انتخاب کنید. 

 

 

9️⃣سریال 12 رقمی را دریافت کرده و  از آن جهت انجام ادامه فرایند نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1404 استفاده کنید.

 

 

راهنما تصویری گام به گام

فرم ثبت نام آزمون دکتری به شکل اینترنتی و مطابق با مدارک فردی و تحصیلی داوطلب تکمیل می‌شود. علاوه بر این، اطلاعات مربوط به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلب نیز در این فرم مورد نیاز خواهد بود. فرایند دسترسی و نحوه تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری به شرح زیر است.

ورود مستقیم به سایت

1️⃣به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و وارد بخش ” دکتری تخصصی ” شوید.

 

 

2️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

 

 

3️⃣لینک ” ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) ” را انتخاب نمایید.

4️⃣موارد ارائه شده در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ را مطالعه کرده و گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب نمایید.

 

 

5️⃣سریال 12 رقمی کارت اعتباری را درج کرده و روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید. 

 

 

6️⃣فایل اسکن شده عکس داوطلبی بر اساس استانداردهای ذکر شده را بارگزاری کرده و سپس با استفاده از انتخاب گزینه ” تایید و ادامه ” وارد مرحله بعد شوید. 

 

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری

پیش از تکمیل فرم ثبت نام، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری را به دقت مورد مطالعه قرار دهید؛ درصورتی که در مسیر نحوه ثبت نام آزمون دکتری با سوالی روبرو شدید می‌توانید با مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در این مورد مشورت کنید.

 

بند ۱ تا ۲۶

✅اولین قسمت مربوط به اطلاعات شناسنامه ای داوطلبان است. برای ورود این اطلاعات نهایت دقت را به کار ببندید و حتما اطلاعات را از روی شناسنامه وارد کنید.

 

 

✅داوطلبان دین خود را دراین مرحله انتخاب می‌کنند. داوطلبانی که دارای سهمیه هستند می‌توانند در این قسمت از نحوه ثبت نام آزمون دکتری وضعیت خود را مشخص نمایند.

 

 

✅این بخش مربوط به کدمحل تولد، کد صدور محل شناسنامه، کد وضعیت نظام وظیفه و اطلاعات مربوط به اتباع خارجی است. داوطلبانی که دارای معلولیت هستند یا چپ دست می‌باشند باید در این مرحله وضعیت خود را مشخص کنند. 

 

 

✅داوطلبان باید در این قسمت از نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ وضعیت تحصیلی یا فارغ التحصیلی خود را مشخص کنند.

 

 

✅داوطلبان باید گروه امتحانی موردنظر خود را در این مرحله انتخاب می‌کنند. همچنین کد مجموعه امتحانی و زبان مجموعه امتحانی خود را انتخاب نمایند. کدهای امتحانی در صفحات 29 الی 69 دفترچه راهنمای ثبت نام قابل دسترسی است.

 

 

✅در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون دکتری، داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی هستند باید اطلاعات مربوط به این مقطع را وارد نمایند.

 

 

بند ۲۷ تا ۴۴

✅در این مرحله متقاضیان اطلاعات مربوط به مقطع قبلی کارشناسی خود را وارد می‌کنند. رشته تحصیلی، زمان، تاریخ دقیق اخذ مدرک و موسسه فارغ التحصیلی داوطلبان در این مرحله باید وارد شود.

 

 

✅در این مرحله متقاضیان اطلاعات مربوط به مقطع قبلی خود، کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی را وارد می‌کنند. رشته تحصیلی، زمان، تاریخ دقیق اخذ مدرک و موسسه فارغ التحصیلی داوطلبان باید وارد شود.

 

 

✅داوطلبان در این مرحله اطلاعات مربوط به وضعیت اشتغال خود را تکمیل می‌کنند. داوطلبانی که دارای سهمیه مربیان هستند باید ردیف 35 را انتخاب کنند. سایر داوطلبان نیز می‌توانند در ردیف‌های 36 تا 38 وضعیت اشتغال خود را در این فرم وارد نمایند.

 

 

✅در این مرحله باید شماره تلفن همراه، تلفن ثابت، آدرس و کدپستی خود را دقیق وارد نمایند. همچنین ردیف شماره 40 که مربوط به شهرستان محل اقامت جهت تعیین حوزه امتحانی داوطلب خواهد بود. کد شهرستان به چند طریق قابل دستیابی است. از صفحات 27 و 28 دفترچه می توانید کد ها را استخراج کنید. 

 

 

✅در نهایت باید شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ثبت‌نام ۱۶ رقمی که به منزله اتمام فرآیند ثبت نام آزمون دکتری می‌باشد را دریافت کنید و آن را تا زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج نگه دارید.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? کانال اخبار تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

مشاوره آزمون دکتری

نکته حائز اهمیت درمورد فرم ثبت‌نام این است که نیازی به تکمیل همه قسمت ها نیست، اما باکس هایی که با علامت ستاره مشخص شده اند حتما باید تکمیل شوند. ثبت نام آزمون قابل تمدید و ویرایش است اما توصیه ما به شما این است ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید و نهایت دقت را در تکمیل فرم به کار ببرید. برای اطلاع از نحوه ویرایش ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید.

بخوانید: ویرایش ثبت نام دکتری

داوطلبان باید درنظر داشته باشند که شرکت در آزمون دکتری و کسب رتبه در آن، تنها مسیر رسیدن به پذیرش مقطع دکتری نیست. در مقطع دکتری برای پذیرش نهایی، مصاحبه‌ای به عمل می‌آید که حضور داوطلب در این مصاحبه ضروری است. سنجش داوطلبان برای مقطع دکتری تخصصی طبق معیارهای زیر انجام می‌شود. . مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو برای کسب بهترین نتیجه در این راه کنار داوطلبین هستند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به چه صورت می باشد؟

    در متن مقاله نحوه ثبت‌نام و نام نویسی به صورت گام به گام تصویری شرح داده ایم.

  2. مدارک لازم برای ثبت‌نام چه مدارکی می باشد؟

    داوطلبان باید مدارک هویتی و تحصیلی خود را زمان نام نویسی وارد کنند.

  3. آیا سیستم، تاییدیه ثبت‌نام را در اختیار داوطلب قرار خواهد داد؟

    بله پس از انجام فرآیند نام نویس سیستم یک شماره پرونده و کد رهگیری را در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.

 

منبع: نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

زمان ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ در چند نوبت  فقط نوبت امکان پذیر می‌باشد و محدود می باشد. هر ساله تعدادی از داوطلبان به علت دقتی و نا آگاهی نسبت به بندهای فرم ثبت‌نام اطلاعات خود را به صورت اشتباه یا ناقص وارد می کنند. ازین رو سازمان سنجش فرصتی را برای تصحیح اطلاعات داوطلب که به صورت اشتباه وارد کرده قرار داده است. داوطلبان در بازه های زمان مختلف می توانند با مراجعه به سایت سنجش نسبت به تصحیح فرم ثبت‌نام خود اقدام نمایند. در ادامه مقال به بررسی زمان و نحوه ویرایش ثبت نام دکتری 1404 خواهیم پرداخت. 

 

فهرست مطالب

  • زمان ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • زمان ثبت نام
    • تمدید مهلت ثبت نام
    • دریافت کارت ورود به جلسه
    • زمان انتخاب رشته
  • نحوه ویرایش ثبت نام دکتری 1404
    • نکات مهم ویرایش ثبت نام آزمون دکتری
    • سوالات متداول

زمان ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

داوطلبانی که در آزمون دکتری ثبت نام کرده اند و متوجه اشتباه در فرم ثبت‌نام خود شده اند، در بازه های زمانی تعیین شده می‌توانند مجددا وارد سامانه شده و برخی از اطلاعات خود را اصلاح نمایند. توجه داشته باشید که امکان ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ محدود بوده، پس در هنگام ثبت نهایی دقت کافی داشته باشید. 

ویرایش فرم نامحدود نمی باشد و پس از چند بار ویرایش و ثبت آن، دیگر امکان ویرایش را نخواهید داشت.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات غلط در هر مرحله از آزمون و حتی پس از قبولی نیز امکان حذف شما وجود دارد. ازین رو توصیه می کنیم حتما پس از نام نویسی رسید ثبت نام خود را به صورت کامل بررسی نمایند. پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید. البته جهت ثبت نام کامل می توانید با مشاوران دانتل تماس بگیرید.

 

بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

 

 

زمان ثبت نام

زمان ثبت نام آزمون دکتری در سال ۱۴۰۴ در تاریخ 29 مهر ماه آغاز و تا 5 آبان ماه 1403 ادامه خواهد داشت. داوطلبان از اولین روز ثبت نام تا ساعت 24 آخرین روز، می‌توانند فرم ثبت نام را دریافت و پس از رفع اشکالات، آن را دوباره در سامانه سنجش بارگذاری کنند. تعداد دفعان ویرایش ثبت نام دکتری 1404 در این بازه زمانی 5 بار می باشد.

توجه داشته باشید در زمان نام نویسی تمامی بندهای فرم قابل ویرایش می باشد. 

 

تمدید مهلت ثبت نام

معمولا پس از اتمام مهلت اولیه، تعدادی از داوطلبان هستند که به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام، موفق به نام نویسی و تکمیل فرم نمی‌شوند. به همین دلیل سازمان سنجش مهلت ثبت نام را برای مدت محدود تمدید می‌کند تا علاوه بر ثبت نام متقاضیان جدید، داوطلبانی که قبلا فرم ثبت نام آزمون دکتری را تکمیل کرده اند نیز فرصت اطلاعات ویرایش ثبت نام آزمون دکتری 1404 را داشته باشند.

در تمدید مهلت ثبت نام امکان ویرایش تمامی اطلاعات وجود دارد.

چند ماه پس از زمان اولیه ثبت نام آزمون دکتری، سازمان سنجش برای آخرین بار فرصت مجددی را برای ثبت نام جاماندگان درنظر می‌گیرد و در این فرصت چند روزه، داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند نیز می‌توانند فرم را از سایت دریافت و اصلاح نمایند. 

 

دریافت کارت ورود به جلسه

فرصت بعدی ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ حین دریافت کارت ورود به جلسه آزمون است. داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه، چنانچه مغایرتی را مشاهده نمودند، می‌بایست به سایت سنجش مراجعه و اصلاحات لازم را اعمال نمایند.

❌موارد قابل ویرایش در این بازه زمانی:

در زمان دریافت کارت ورود به جلسه فقط امکان ویرایش بعضی از اطلاعات مانند موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، معدل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ التحصیلی وجود دارد. 

در صورتی که بر روی کارت ورود به جلسه در عکس، نوع سهمیه، جنسیت،نوع معلولیت و زبان خارجی و… اطلاعات اشتباه درج شده باشد، داوطلب باید به باجه‌های رفع نقص مراجعه نماید.

 

زمان انتخاب رشته

سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته امکان ویرایش ثبت نام دکتری 1404 را نیز قرار داده است. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند پیش از انتخاب رشته معدل و زمان فارغ التحصیلی خود را تصحیح نموده و مقادر صحیح را وارد نمایند.

 

نحوه ویرایش ثبت نام دکتری 1404

برای ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ می‌بایست به سایت سازمان سنجش آموزش مراجعه نمایید و مراحل زیر را ادامه دهید.

ورود مستقیم به سایت

1️⃣ بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” کلیک کنید.

 

2️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ” ثبت نام” کلیک کنید. 

 

 

3️⃣ لینک فعال “ ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز phd سال ۱۴۰۴ ” را انتخاب نمایید.

 

 

4️⃣ در این مرحله ویرایش ثبت نام دکتری سپس از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” ویرایش اطلاعات ” کلیک کنید.

 

 

5️⃣ در مرحله بعدی بایستی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود را که در زمان ثبت نام سامانه به شما ارائه داده است را درج کنید.

 

6️⃣ در این مرحله فرم ثبت‌نام در اخیتار داوطلب می باشد و بندهای این فرم را در ثبت نیاز می توانید ویرایش ثبت نام آزمون دکتری 1404 را انجام داده و اطلاعات وارد شده را تصحیح نمایید. 

داوطلبانی که شماره پرونده و یا کدپیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده اند، می‌توانند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش این اطلاعات را بازیابی کنند.

7️⃣ پس از این مراحل، فرم ثبت نام برای شما نمایش داده می‌شود که لازم است پس از اعمال تغییرات، ثبت نهایی را بزنید تا تغییرات اعمال شده ثبت شوند. 

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری

 

نکات مهم ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

✅ توجه داشته باشید برای ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ نیازی به خرید کارت و پرداخت هزینه ثبت نام دکتری نمی باشد.

✅لازم است مجددا تاکید کنیم که، دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد که در تاریخ 31 شهریور ماه 1404 فارغ التحصیل می‌شوند، باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه معدل فارغ التحصیلی خود را در فرم ثبت نام درج کنند.

✅همانطورکه کمی بالاتر نیز گفته شد، امکان ویرایش برخی اطلاعات کارت ورود به جلسه فقط از طریق مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص سازمان سنجش آموزش کشور فراهم است. اطلاعات قابل ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ در باجه های رفع نقص شامل جنسیت (بند 3)، معلولیت (بند 7)، زبان خارجی (بند 13) و اشکال در عکس داوطلب می‌باشند.

✅ داوطلبانی که پس از اتمام زمان دریافت کارت ورود به جلسه، متوجه اشتباهی در کارت ورود به جلسه خود شوند، تنها می‌توانند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست اصلاح کارت ورود به جلسه خود را داشته باشند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ویرایش ثبت نام آزمون دکتری برای تان وجود دارد و یا در مورد آمادگی آزمون با مشکلی مواجه هستید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون دکتری

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ویرایش ثبت نام آزمون دکتری 1404 چند نوبت می باشد؟

    داوطلبان در 5 مرحله می توانند فرم ثبت‌نام آزمون خود را ویرایش کنند.

  2. در زمان ثبت‌نام چه اطلاعاتی را می توان ویرایش کرد؟

    داوطلبان پیش از اتمام مهلت نام نویسی همه موارد را می توانند اصلاح کنند.

  3. آبا امکان تغییر حوزه امتحانی در زمان دریافت کارت ورود به جلسه می باشد؟

    خیر داوطلبان فقط تا پیش از اتمام مهلت ثبت‌نام می توانند حوزه انتخابی را تغییر دهند.

 

منبع: ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1404

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ هر ساله در زمان ثبت‌نام اعلام می شود. تمامی داوطلبان واجد شرایط که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری می‌باشند. برای ورود به دانشگاه‌های دولتی و آزاد در تمامی رشته‌ها، در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند. شرکت در آزمون دکتری برای داوطلبان هزینه‌ای در بردارد که در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون میزان و نحوه پرداخت هزینه ثبت نام دکتری 1404 می‌پردازیم.

 

فهرست مطالب

  • میزان هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • هزینه ثبت نام داوطلبان جامانده
  • نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1404
    • راهنما تصویری
    • هزینه ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری
    • نکات خرید کارت اعتباری آزمون دکتری
    • سوالات متداول

میزان هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

تمامی داوطلبان برای شرکت در یک کد رشته امتحانی بایستی پیش از تکمیل فرم ثبت نام دکتری با پرداخت هزینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند. سازمان سنجش آموزش کشور، هرسال پیش از شروع زمان مقرر ثبت نام کنکور دکتری، میزان هزینه خرید کارت اعتباری دکتری 1404 را اعلام می‌کند.

متقاضیان با خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال 12 رقمی درسایت سنجش می‌توانند فرآیند نام نویسی خود را آغاز کنند. 

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ مبلغ 834 هزار تومان می باشد.

مبلغ پرداختی جهت شرکت و حضور در آزمون و خدمات پیام کوتاه می باشد که اطلاعات لازم نظیر شماره پرونده ۷ رقمی و کدرهگیری برای داوطلب ارسال می شود. 

داوطلبان توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته در هر یک از دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد فقط یکبار در زمان ثبت نام باید مبلغ را پرداخت کنند و هرکدام بصورت مجزا هزینه‌ای در بر نخواهد داشت. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از هزینه ثبت نام آزمون دکتری در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? کانال اخبار تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

داوطلبان پیش از پرداخت هزینه باید دفترچه راهنما ثبت‌نام را دانلود کرده و تمامی قوانین و شرایط لازم را مطالعه و در صورت واجد الشرایط بودن نام نویسی کنند. از این رو در مرکز مشاوره دانتل کو تمامی شرایط لازمی که داوطلب جهت شرکت در آزمون باید دارا باشد را گردآوری کرده‌ایم. برای مطالعه و آگاهی از این شرایط می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون دکتری

 

هزینه ثبت نام داوطلبان جامانده

سازمان سنجش معمولا برای آن دسته از داوطلبانی که در مهلت تعیین شده ثبت‌نام نکرده و جامانده‌اند مهلت مجددی را اعلام خواهد کرد. این دسته از داوطلبان چنانچه مایل به نام نویسی می باشند، بدلیل تاخیر در نام نویسی باید هزینه‌ای مازاد را برای پرداخت و خرید کارت اعتباری شرکت در آزمون را پرداخت کنند. در سال گذشته هزینه خرید کارت جاماندگان دو برابر تعرفه اولیه بود.

تاکنون هزینه ثبت نام جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۴ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1404

پرداخت مبلغ و در پی آن تهیه کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” قابل انجام است. راهنما تصویری گام به گام نحوه پرداخت هزینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ را در ادامه شرح داده ایم.

✅مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅انتخاب گزینه دکترا تخصصی

✅انتخاب لینک فعال ثبت نام آزمون دکتری و سپس کلیک بر روی گزینه خرید کارت

✅وارد کردن اطلاعات لازم

✅پرداخت اینترنتی از طریق کارت بانکی

 

راهنما تصویری

ورود مستقیم به سایت

1️⃣ به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

 

 

2️⃣ گزینه “دکتری تخصصی” را انتخاب نمایید. 

 

 

3️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام” کلیک کنید. 

 

 

4️⃣لینک فعال “سیستم خرید کارت و ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز phd سال ۱۴۰۴ ” را انتخاب نمایید.

5️⃣گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکتری 1404 ”  را انتخاب کرده و بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنند.

 

 

6️⃣در این قسمت از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری صفحه ای برای داوطلب ایجاد می‌شود که بایستی اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه و پست الکترونیک را وارد کنند.

 

 

7️⃣در این مرحله داوطلبان پس از انتخاب گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” وارد درگاه پرداخت اینترنتی و پرداخت مبلغ ثبت نام توسط کارت بانکی عضو شبکه شتاب مبلغ را پرداخت کنند. 

 

 

8️⃣داوطلبان چنانچه تمامی مراحل گفته شده در متن فوق را به درستی انجام دهند و با موفقیت به پایان برسانند، سیستم یک کد پیگیری 12 رقمی را به آنها ارائه می‌دهد که بایستی برای تکمیل و ادامه روند ثبت نام دکترا آن را نگه دارند.

????برای مشاهده راهنما تصویری دیگر مراحل ثبت نام آزمون دکتری می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری

 

هزینه ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری

برخی از داوطلبان در هنگام تکمیل فرم ثبت نام خود دچار اشتباه شده و برخی از اطلاعات را به صورت نادرست در فرم ثبت می‌کنند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد درست بودن و عدم مغایرت اطلاعات ثبت نامی، داوطلبان بایستی حتما در زمان تعیین شده برای ویرایش، اطلاعات خود را اصلاح نمایند. 

 

نکات خرید کارت اعتباری آزمون دکتری

❌آن دسته از داوطلبانی که در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام اطلاعات اشتباهی را وارد کرده‌اند و درصدد ویرایش فرم می‌باشند، نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارند و از طریق سایت سنجش می توانند اطلاعات وارد شده را تصحیح کنند. برای اطلاع از نحوه ویرایش فرم می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: ویرایش ثبت نام دکتری

❌متقاضیان برای شرکت در دانشگاه های سراسری و آزادفقط یک کارت اعتباری خریداری می کنند و نیازی به هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1404 جداگانه‌ای نمی باشد. 

❌پس از واریز مبلغ و خرید کارت، در صورت پشیمانی و عدم ثبت نام به هیچ عنوان مبلغ عودت داده نخواهد شد.

چناننچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه هزینه ثبت نام دکتری برای تان وجود دارد و یا در روند ثبت نام با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

بخوانید: راهنما ثبت نام آزمون دکتری

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ چقدر می باشد؟

    در متن مقاله هزینه نام نویسی داوطلبان درج شده است.

  2. از چه طریقی می توان کارت اعتباری را خریداری کرد؟

    داوطلبان در مهلت ثبت نام می توانند این کارت از طریق سایت سنجش به صورت اینترنتی خریداری کنند.

  3. آیا برای ثبت‌نام آزمون دکترا دانشگاه آزاد باید هزینه جداگانه پرداخت کرد؟

    خیر آزمون به صورت یکپارچه می باشد.

 

منبع: هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

سایت ثبت نام آزمون دکتری

سایت ثبت نام آزمون دکتری سازمان سنجش sanjesh.org می باشد که تمامی مراحل نام نویسی در آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد از طریق آن انجام می شود. سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون می باشد و تمامی جزئیات مربوط به مراحل مختلف این آزمون از طریق سامانه سنجش برای متقاضیان ورود به این مقطع تحصیلی منتشر می گردد. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org در آن ارائه کنیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۴ آغاز شد.

 

ورود مستقیم به سایت 

 

فهرست مطالب

  • سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org
  • لینک ورود به سایت ثبت نام دکتری | sanjesh.org
    • راهنما تصویری گام به گام
    • ویرایش اطلاعات در سایت ثبت نام دکتری 1404
    • مواردی قابل پیگیری از طریق سایت سازمان سنجش
    • مشاوره سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • سوالات متداول

سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org

سازمان سنجش هر ساله بازه زمانی را مشخص کرده و در این مدت اقدام به ثبت نام در مقطع دکتری می‌نماید. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند، بایستی با اطلاع از زمان نام نویسی به سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ مراجعه کرده و فرم های ثبت نام را تکمیل نمایند. 

با افزایش ظرفیت رشته‌های مختلف در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد، این مقطع علاقه مندان بسیاری پیدا کرده است. ثبت‌نام سال جاری در 19 مهر تا 5 آبان می باشد و تمامی مراحل نام نویسی آن برای تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری ” sanjesh.org ” انجام می گردد. پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انحام فرآیند نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری

در نظر داشته باشید که این لینک در زمان های مقرری در وبسایت سازمان سنجش فعال می گردد و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، غیر فعال می شود.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

لینک ورود به سایت ثبت نام دکتری | sanjesh.org

نحوه ثبت نام دکتری در سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org را به صورت گام به گام برای شما آورده ایم. اگر قصد دارید در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد وارد مقطع دکتری شوید، طبق راهنما زیر عمل کنید.

ورود مستقیم به سایت

 

راهنما تصویری گام به گام

1️⃣ به سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و گزینه دکتری تخصصی را انتخاب کنید. 

 

 

2️⃣ ابتدا لازم است که برای اطلاع از جزئیات این آزمون ” دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ ” را دریافت نمایید و بخش های مختلف آن را مطالعه کنید. برای دانلود دفترچه راهنما ثبت نام بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

 

دانلود کنید: دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

 

3️⃣ چنانچه طبق اطلاعات دفترچه راهنما واجد الشرایط بودید، می توانید بر روی گزینه ثبت نام از منوی سمت راست سایت ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید. 

 

 

4️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1404 ” کلیک کنید.

5️⃣ بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک نمایید تا هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1404 را با خرید کارت اعتباری بپردازید. داوطلبان گرامی برای مشاهده راهنما گام به گام خرید کارت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون دکتری

 

 

6️⃣ پس از ورود مجدد به لینک ثبت‌نام در سایت ثبت نام آزمون دکتری سنجش سریال 12 رقمی ثبت‌‌نام و عبارت امنیتی را وارد کنید.

 

 

7️⃣ ابتدا عکس داوطلبی خود را در سامانه طبق شرایط لازم وارد نمایید.

 

8️⃣ اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خواسته شده را وارد کرده و پس از تایید نهایی “ کد پیگیری 16 رقمی ” و ” شماره پرونده 6 رقمی ” را دریافت کنید.

 

بخوانید: فرم ثبت نام آزمون دکتری

 

 

ویرایش اطلاعات در سایت ثبت نام دکتری 1404

در هنگام ثبت نام ممکن است برخی از داوطلبان دچار خطا شده و برخی از اطلاعات خود را به اشتباه ثبت کنند. در مدت زمان نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ یعنی سایت سنجش امکان ویرایش تمامی اطلاعات وجود دارد.

پس از اتمام زمان نام نویسی مجددا در زمان دریافت کارت ورود به جلسه مهلتی برای ویرایش اطلاعات داده می‌شود که امکان اصلاح برخی از آن ها در سامانه ثبت‌نام وجود دارد. در صورت بروز مشکل می‌توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

 

 

مواردی قابل پیگیری از طریق سایت سازمان سنجش

همانطور که اشاره کردیم مسئولیت برگزاری آزمون دکتری بر عهده سازمان سنجش است و تا قبل از اعلام نتایج اولیه، تمامی اطلاعیه های مربوط به گزینش این مقطع در دانشگاه های سراسری و آزاد و پس از اعلام نتایج اولیه مربوط به دانشگاه های سراسری از طریق این وبسایت اعلام می شود. تمامی جزئیات ثبت‌نام آزمون به شرح موارد زیر از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org در قالب اطلاعیه ای منتشر می گردد.

✅ تقویم زمانی تمامی مراحل آزمون 

✅دریافت دفترچه راهنما

✅ویرایش فرم ثبت‌نام آزمون 

✅خرید کارت اعتباری و پیگیری و پرداخت هزینه ثبت‌نام 

✅تکمیل فرم برای متقاضیان دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد

 

مشاوره سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

آزمون دکتری دارای گزینش دو مرحله ای در تمامی رشته ها و دانشگاه ها می باشد. به طوری که هر داوطلب بایستی پس از شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی لازم، پس از انتخاب رشته در مصاحبه علمی دانشگاه های انتخابی خود نیز شرکت کند. 

توجه داشته باشید که مراحل ثبت‌نام و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه از سوی سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ سنجش اعلام می گردد، اما پس از اعلام نتایج اولیه مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد جدا می شود. پس از آن متقاضیان ورود به مقطع دکتری آزاد بایستی به وبسایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “ azmoon.org ” مراجعه کنند.

چنانچه پیرامون ثبت‌نام دکتری سوال و یا ابهامی برایتان وجود دارد و یا در فرایند نام نویسی با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل کو با این مرکز تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام دکتری sanjesh.org می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت ثبت نام دکتری کدام سامانه می باشد؟

    سامانه ثبت نام آزمون دکتری سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی sanjesh.org می باشد.

  2. آیا دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری نیز از طریق وبسایت سازمان سنجش منتشر می گردد؟

    بله، تمامی جزئیات و موارد مربوط به آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

  3. سامانه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد نیز وبسایت سازمان سنجش است؟

    بله، ثبت نام جهت شرکت در آزمون از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

 

منبع: سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به صورت کامل در دفترچه راهنما و البته این مقاله شرح داده شده است. وزارت علوم شرایطی برای شرکت کنندگان لحاظ نموده و شرکت کنندگان باید دارای شرایط لازم بیان شده باشند. ضروری است داوطلبان ابتدا از قوانین و ضوابط آگاه شوند و در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت سنجش نام نوییس خود حهت شرکت در آزمون دکترا تخصصی انجام نمایند. برای تسهیل دسترسی داوطلبان، شرایط شرکت در آزمون دکتری 1404 (عمومی و اختصاصی) در ادامه ارائه می‌شود. 

 

فهرست مطالب

  • شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
  • شرایط عمومی ثبت نام دکتری 1404
  • شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • مدارک تحصیلی لازم جهت شرکت در آزمون
    • شرایط استفاده از ایثارگری
    • شرایط ثبت نام دکتری | نظام وظیفه
    • شرایط ثبت نام آزمون دکتری اتباع خارجی ۱۴۰۴ 
    • شرایط داوطلبان شاغل و دارای تعهد خدمت
    • سوالات متداول

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می‌شود. شرط عمومی برای تمام داوطلبان یکسان است و شرایط اختصاصی با توجه به وضعیت متقاضیان خواهد بود. داوطلبان باید از داشتن شرایط عمومی و اختصاصی اطمینان حاصل نمایند. در غیر این صورت در هر مرحله ای که عدم احراز مشخص گردد، داوطلب از ادامه مسیر محروم می‌شود.

داوطلبان گرامی توصیه می شود پس از مطالعه تمامی شرایط ثبت نام دکتری و در صورت واجد الشرایط بودن پیش ثبت‌نام و نام نویسی توصیه می شود حتما مقاله راهنما جامع زیر را مطالعه نمایید تا تمامی اطلاعات این آزمون را دریافت کنید.

حتما بخوانید: راهنما ثبت نام دکتری

 

شرایط عمومی ثبت نام دکتری 1404

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به شرح زیر هستند. 

❌ به اسلام و یا یکی از ادیان صریح در قانون اعتقاد داشته باشند.

❌ ملزم بودن به احکام عملی اسلام در مورد ایشان محرز گردد.

❌ نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران عناد نداشته باشند.

❌ نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها

❌ عدم فساد اخلاقی در مورد ایشان محرز باشد

❌ به اعمال خلاف شئون اشتهار نداشته باشند.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? کانال اخبار تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

داوطلبان باید با توجه به وضعیت خود، از احراز شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ اطمینان به عمل آورند.

✅ ارائه مدرک ارشد یا دکترای عمومی و یا تحصیل در سال آخر مقاطع مذکور

❌ پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانـه آزمون دکتری سال گذشته مجاز به ثبت‌نام در آزمون می باشند و محرومیتی نخواهد داشت.

✅ با توجه به تعهدات آموزش رایگان، پذیرفته شدگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره دکتری تعهد خدمت بدهند تا در محلـی کـه وزارت علوم مشخص می‌نماید خدمت کنند .

? داوطلبان مشغول به تحصیلی در مقاطع غیر روزانه و شهریه پرداز دکتری پس از قبولی در دانشگاه می‌توانند از مقطع فعلی خود انصراف دهند. نیازی به انصراف در زمان ثبت‌نام نمی باشد.

❌رشته امتحانی انتخابی داوطلبان باید متجانس با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی آنها باشد.

 

بخوانید: رشته های بدون شرط تجانس دکتری

 

 

مدارک تحصیلی لازم جهت شرکت در آزمون

✅ داوطلبانی که نهایتا تا تاریخ 1404/6/31 فارغ التحصیل می‌شوند. باید معـدل دوره کارشناسـی و میـانگین نمـرات واحدهای درسی گذرانده کارشناسی ارشد یا دکترای خود را حداکثر تا تاریخ 1404/6/31 در تقاضانامه وارد نمایند. این گروه باید فرم معدل موجود در دفترچه ثبت نام دکتری را نیز تکمیل نمایند. لازم است فرم مربوطه از طریق دانشگاه تائید و در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه شود.

 

بخوانید: شرط معدل برای آزمون دکتری

 

✅فارغ التحصیلان واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ باید معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی خـود را در تقاضـانامه وارد نمایند.

✅دانشجویان سال آخر که تا 1404/6/31 در دوره کارشناسی ارشد و یا دکتـرای عمـومی فارغ التحصـیل می‌شـوند، در زمان دریافت کارت آزمون می‌توانند نسبت به درج معدل فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

✅طلاب حوزه‌های علمیه که دوره سطح 3 را پاتمام رسانده باشند و یا تا تاریخ 1404/6/31 فارغ التحصیل شوند، می‌توانند در یکی از کدرشته های امتحانی مرتبط گروه علوم انسانی ثبت‌‌نـام نمایند. داوطلبان پس از قبولی باید دروس پیش‌نیاز مربوطه را مطالعه کنند. 

✅متقاضیان استفاده از ماموریت آموزشی باید قوانین مربوطه شرایط ثبت نام آزمون دکتری را لحاظ نمایند. صرفا پذیرش در آزمون به معنای موافقت با ماموریت آموزشی نیست .

✅معدل متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته یا دکتری حرفه ای هستند، باید بالاتر از 14 باشد. داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پزشکی و دکترا عمـومی دامپزشکی از این شرایط مستثنی هستند.

 

 

شرایط استفاده از ایثارگری

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری دارای سهمیه ایثارگری طبق شرایط زیر می توانند در از سهمیه خود استفاده نمایند.

داوطلبان دارای سهمیه های ایثارگری و شهدا باید از ارگان مربوطه کد ۱۲ رقمی ثبت‌نام خود را دریافت و در زمان ثبت‌نام وارد کنند. چنانچه پیرامون شرایط ثبت نام آزمون دکتری سوالی دارید می توانید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا کارشناسان شما را در این راه یاری دهند.

 

سهمیه ایثارگران

????۲۵ درصد ظرفیت کد رشته محل ها به داوطلبان دارای سهمیه ۲۵ درصد ایثاگری تعلق دارد. البته داوطلبان باید ۸۰ نمره آخرین فرد پذیرفته در رشته مورد نظر را کسب نمایند.

????داوطلبان فقط یکبار می توانند در نقطع دکتری از سهمیه استفاده نمایند و در صورت انصراف از مقطع دیگر نمی توانند از سهمیه خود مجددا استفاده نمایند.

????سهمیه داوطلبان باید از طریق ارگان مربوطه تایید شود. لذا داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری باید نسبت به تکمیل پرونده خود در ارگان های مربوطه اقدام نمایند.

 

سهمیه رزمندگان

????رزمندگان در صورت داشتن حداقل ۶ ماه حضور در جبهه از تاریخ شهریور سال ۵۹ تا شهریور سال ۶۷ می توانند از سهمیه رزمندگان استفاده نمایند.

????فرزندان و همسر رزمندگان نیز برای استفاده از سهمیه ایثارگری باید نسبت به تکمیل پرونده در نیروهای مسلح و ارگان های مربوطه اقدام نمایند.

 

شرایط ثبت نام دکتری | نظام وظیفه

داوطلبان آقا مشمول خدمت وظیقه شرایط متفاوتی برای شرکت در آزمون دارند. شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به شرح زیر هستند

❌داشتن کارت پایان خدمت هوشمند

❌داشتن کارن معافیت دائم هوشمند

❌داوطلب فارغ التحصیل مقطع ارشد یا دکتری عمومی که برگه آماده به خدمت داشته و و غیبت ندارند. زمان ثبت نام باید قبل از اعزام به خدمت باشد. 

❌دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری که در سقف سنوات مجاز فارغ التحصیل می‌شوند

❌فارغ التحصیلان مقطع ارشد یا دکتری که در سف سنوات مجاز فارغ التحصیل شده و از در یک سال گذشته فارغ التحصیل شده باشند. 

❌افراد شاغل متعهد به خدمت باید موافقت بالاترین مقام سازمان را داشته باشند. 

❌مشمولان غایب و مشمولان دکتری تخصصی ناپیوسته اجازه ادامه تحصیل را ندارند. 

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری اتباع خارجی ۱۴۰۴ 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری برای داوطلبان اتباع خارجی به شرح زیر می‌باشد. 

✅این دسته از متقاضیان تنها مجاز به تحصیل در ۴ سال هستند. 

✅در صورت ثبت نام در رشته های غیرمجاز اتباع خارجی، قبولی آن ها لغو خواهد شد. 

✅عدم مطابقت قوانین و شرایط اعلام شده منجر به مردودی قبولی خواهد شد. 

✅اتباع خارجی امکان ثبت نام در رشته هایی که شرایط استخدامی دارند را نخواهند داشت.

✅اتباع خارجی شرط معدل برای ثبت نام ندارند. 

 

بخوانید: مدارک ثبت نام آزمون دکتری

 

 

شرایط داوطلبان شاغل و دارای تعهد خدمت

????فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی، پیش از ثبت‌نام توجه داشته باشند که از نظر تعهد خدمت به وزارت بهداشت، وضعیت مشخصی داشته باشند. متقاضی نباید منع ثبت‌نام از نظر وزارت مذکور داشته باشند.

????متقاضیان شاغل دارای شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1404 در وزارت خانه ها و سازمان های دولتی باید موافقت محل کار خود را جهت ادامه تحصیل دریافت کنند.

????دارندگان مدرک معادل، باید شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر » را احراز نمایند. آن دسته از داوطلبان دارای مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیـان سـال های 1377 تـا 1381 می توانند ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازند.

????کسانی که از فرصت‌های رفاه دانشجویان استفاده می کنند. می‌توانند با تضمین کافی، تعهدات خود را به زمان اتمام مقطع جدید انتقال دهند.

 

بخوانید: تغییر رشته دکتری در دانشگاه سراسری و آزاد

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1404 چیست؟

    در متن مقاله تمامی شرایط عمومی اختصاصی و موارد خاص را شرح داده ایم.

  2. زمان ثبت نام آزمون دکترا چه تاریخی می باشد؟

    زمان نام نویسی در آبان ماه می‌باشد. به محض اعلام تاریخ دقیق این مطلب بروزرسانی می‌شود.

  3. آبا پذیرفته شدگان دوره روزانه سال گذشته می توانند در آزمون دکترا شرکت کنند؟

    بله با توجه به قوانین جدید پذیرفته شدگان دوره روزانه سال گذشته نیز می توانند در آزمون شرکت کنند.

 

منبع: شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری دکتری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به ادغام آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری و آزاد، یک دفترچه راهنما منتشر می‌شود که شامل شرایط، سهمیه های مجاز آزمون، سرفصل های امتحانی و… می باشد. لینک دانلود دفترچه ثبت نام دکتری 1404 را در ادامه این مقاله از سایت دانتل کو قرار داده ایم.

 

فهرست مطالب

  • دانلود دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴
  • زمان انتشار دفترچه ثبت نام دکتری 1404
    • محتوای دفترچه ثبت نام دکتری
    • شرایط ثبت نام آزمون
    • تغییرات دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴
    • فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر
    • مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • سوالات متداول

دانلود دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴

آزمون دکتری به صورت یکپارچه برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود. همزمان با فعال شدن لینک ثبت‌نام آزمون، لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1404 فعال می گردد و متقاضیان آزمون دکترا می توانند اقدام به دریافت و مطالعه آن نمایند. 

داوطلبان با مطالعه این دفترچه از تمامی شرایط و ضوابط لازم جهت شرکت در این آزمون مطلع می شوند. تاکنون دفترچه راهنما سال جاری منتشر نشده است اما لینک دانلود دفترچه سال گذشته را جهت مطالعه شما عزیزان قرار داده ایم. به محض انتشار دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ لینک دانلود آن فعال خواهد شد.

دفترچه/ساللینک دانلود

دفترچه سال گذشتهدانلود کنید

دفترچه سال ۱۴۰۴منتشر نشده

ثبت نام آزمون دکتری از تاریخ ۲۹ مهر ماه آغاز خواهد شد و داوطلبان به مدت یک هفته مهلت دارند با مراجعه به سایت سنجش نام نویسی خود را جهت شرکت در آزمون ورودی دکترا تخصصی تکمیل نمایند.

 

بخوانید: رشته های بدون شرط تجانس دکتری

 

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام دکتری 1404

همزمان با آغاز فرآیند نام نویسی دفترچه ثبت نام آزمون دکتری نیز منتشر می شود. طبق اطلاعیه سازمان سنجش مهلت ثبت‌نام در آزمون سال ۱۴۰۴ از تاریخ 29 مهر آغاز شده تا 5 آبان ماه 1403 ادامه خواهد داشت. داوطلبان در این بازه زمانی باید به سایت سنجش مراجعه نمایند.

دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری 1404 در ۲۹ مهر همزمان آغاز نام نویسی منتشر خواهد شد.

سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری آزمون را بر عهده دارد و به منظور راهنمایی داوطلبانی که مایل هستند در این آزمون شرکت کنند، فایلی را با عنوان دفترچه ثبت‌نام دکترا همزمان با آغاز مهلت ثبت‌نام منتشر می کند.

البته شما داوطلبان برای اطلاع نحوه و شرایط نام نویسی می توانید مقاله راهنما کامل ثبت‌نام دانتل را مطالعه تا از تمامی جزییات و قوانین مطلع شوید. برای مطالعه کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

بخوانید:راهنما جامع ثبت نام دکتری

 

محتوای دفترچه ثبت نام دکتری

دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ در سه بخش کلی طراحی شده است. داوطلبان با مطالعه بخش های مختلف می‌توانند از جزئیات برگزاری این آزمون مطلع شده تا در مراحل مختلف آن با مشکلی مواجه نشوند. در ادامه توضیحات مختصری را پیرامون هر بخش ارائه کرده ایم.

 

کلیات

صفحات اول ثبت نام آزمون دکتری شامل کلیات می‌باشد و به موارد زیر پرداخته است.

  • مقدمه
  • اهداف و تعاریف
  • مقررات آموزشی دوره دکتری تخصصی (ph.D)
  • شرایط عمومی
  • شرایط اختصاصی
  • مقررات نظام وظیفه عمومی (داوطلبان آقا)
  • مقررات ثبت نام اتباع خارجی
  • پذیرش بورس خارج از کشور
  • سهمیه های آزمون دکتری

بخوانید: شرایط ثبت نام دکتری

 

رویه های ثبت نام و اجرای آزمون 

بخش دوم دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به توضیح موارد زیر پرداخته است.

  • مراحل آزمون دکتری
  • مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و شرکت در آزمون
  • نحوه تکمیل فرم و تقاضانامه ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری
  • نحوه پذیرش دانشجو

 

جداول فرم ها

فصل پایانی دفترچه ثبت نام دکتری 1404 می باشد که پیرامون موارد زیر توضیحاتی را ارائه کرده است.

  • ضرایب سرفصل های امتحانی در هر یک از رشته‌ها
  • توصیه های مهم در مورد ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری
  • جدول مرتبط با کد و نام استان، کد و نام شهرستان محل تولد و اقامت
  • رشته‌ها و مواد امتحانی تمامی گروه‌های آزمایشی 
  • فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده (این فرم مختص دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری می باشد.) برای مشاهده شرط معدل برای آزمون دکتری کلیک کنید.
  • نمونه فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون

بخوانید: زمان ثبت نام دکتری

 

شرایط ثبت نام آزمون

داوطلبان آزمون دکتری برای ثبت نام باید شرایطی را طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ داشته باشند. از شرایط عمومی می‌توان به اعتقاد به دین اسلام و جمهوری اسلامی، عدم سوسابقه، سلامت جسمانی و.. اشاره کرد. شرایط اختصاصی ثبت نام نیز به شرح زیر هستند. 

✅داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی

✅دانشجویان سال آخر در صورت فارغ التحصیلی تا پایان شهریور ۱۴۰۴ می‌توانند در آزمون ثبت نام کنند. 

✅عدم منع تعهد خدمت به وزارت بهداشت برای فارغ التحصیلان گروه پزشکی 

✅تجانس رشته امتحانی دکتری با رشته فارغ التحصیلی مقطع قبلی

✅عدم منع نظام وظیفه برای آقایان

✅دانشجویان دکتری می‌توانند در آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی از رشته قبلی انصراف دهند. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? کانال اخبار تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

تغییرات دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1404 دستخوش تغییرات مهمی شده که اطلاع از آن ها ضرورت دارد. برخی از مهم‌ترین تغییرات محرومیت ثبت‌نام پذیرفته شدگان دوره روزانه برداشته شد. متقاضیانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان در دوره روزانه دکتری سال گذشته بوده اما در آن ثبت نام نکرده‌اند، می توانند در آزمون دکترا شرکت کنند.

اما دسته ای از افراد که در حال تحصیل در دوره روزانه دکتری هستند، فقط با انصراف قطعی می توانند در این آزمون شرکت کنند. دانشجویان دوره های غیر روزانه، بدون انصراف نیز می توانند اقدام به ثبت نام آزمون دکتری در این مرحله نمایند. همینطور لازم به ذکر است که متقاضیانی که دارای مدرک دکتری هستند، در صورتی می توانند مجدد در آزمون دکتری شرکت کنند که در نیمسال اول فارغ التحصیل شوند.

 

 

فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر

علاوه بر دارندگان مدارک کارشناسی ارشد و دکتری عمومی، دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری عمومی نیز می‌توانند در آزمون دکتری تخصصی شرکت کنند. در این قسمت از دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ فرمی برای تعیین معدل و تعداد واحدهای گذرانده برای دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی ارائه شده است.

آخرین بخش از دفترچه دربرگیرنده فرم پیش‌نویس ثبت‌نام آزمون است. فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکترا ارائه شده که متقاضیان نمونه آن را در طول ثبت نام آزمون تکمیل خواهند کرد.

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

طبق دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ داوطلبان آزمون دکتری فقط مجاز به مجموعه امتحانی متناسب با مدرک کارشناسی می‌باشد و اجازه ثبت نام در هر مجموعه امتحانی را نخواهند داشت. به این معنی که رشته کارشناسی ارشد دانشجویان باید با رشته انتخابی در مقطع دکتری آن‌ها تجانس داشته باشد.

با اینکه در برخی از رشته های خاص، نیازی به رعایت این شرط نمی باشد،‌ اما فراموش نکنید که آزمون دکتری یک آزمون دو مرحله ای است و شما حتی با موفقیت در آزمون کتبی، باید در مصاحبه شرکت کنید. به همین دلیل توصیه کارشناسان دانتل کو این است که در رشته ای هم نام با رشته مقطع کارشناسی خود در این آزمون شرکت نمایید تا بتوانید مرحله مصاحبه را نیز با موفقیت پشت بر بگذارید.

در صورتی که در مورد ثبت‌نام دکترا و مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ابهاماتی برایتان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1404 از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟

    لینک دانلود در سایت سازمان سنجش فعال می شود. البته در متن مقاله می توانید این دفترچه را دانلود نمایید.

  2. دفترچه راهنما چه زمانی منتشر می شود؟

    دفترچه ثبت نام همزمان با شروع نام نویسی در این آزمون در 29 مهر ماه منتشر می‌شود.

  3. بر اساس دفترچه راهنما ثبت‌نام کدام سهمیه ها در آزمون دکترا موثر هستند؟

    سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصد، سهمیه رزمندگان و مربیان در این آزمون موثر هستند. برای دریافت جزئیات بیشتر باید دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

 

منبع: دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ از سوی سازمان سنجش برای ایجاد فرصت مجدد ثبت نام جهت نام نویسی جاماندگان انجام می شود. با توجه به اینکه سازمان سنجش با اطلاعیه های مختلفی زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت علوم را اطلاع رسانی می کند اما با این حال نیز برخی از داوطلبان از مرحله نام نویسی جا می مانند. برای رفاه حال این دسته از شرکت کنندگان، سازمان سنجش مهلت ثبت‌نام را دو تا سه روز دیگر نیز تمدید می کند. در ادامه این مطلب پیرامون تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1404 اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام دکتری

 

فهرست مطالب

  • مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1404
    • ثبت نام جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • نحوه نام نویسی
    • مشاوره مهلت ثبت نام دکتری 1404
    • سوالات متداول

مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

آزمون دکتری هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند در تاریخ هایی که از سوی سایت این سازمان به نشانی اینترنتی sanjesh.org اعلام می شود، نسبت به اعلام علاقه مندی جهت شرکت در این آزمون اقدام کنند.

مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ از 29 مهر تا 5 آبان ماه 1403 می باشد.

زمان ثبت نام آزمون دکتری در سال جدید هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می‌شود که مانند سال گذشته در آبان ماه لینک ثبت نام در سایت سنجش فعال شود. به محض مشخص شده تاریخ دقیق ثبت نام در این قسمت از مطلب اطلاع رسانی خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان ثبت نام و مهلت ثبت نام آزمون دکتری آزمون دکتری در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1404

پس از اتمام زمان ثبت‌نام آزمون برخی از داوطلبان به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام دکتری موفق به درج اطلاعات شخصی و تحصیلی خود نشده اند و برخی دیگر نیز که مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند، خواستار ویرایش اطلاعات خود هستند.

به همین منظور سازمان سنجش پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، یک بازه زمانی دو تا سه روزه نیز برای داوطلبان در نظر می گیرد تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کرده و یا اطلاعات خود را ویرایش کنند.

احتمالا برای آزمون دکتری 1404 نیز زمان ثبت‌نام چند روزی تمدید شود، پیرامون تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ نیز اطلاعیه ای منتشر نشده است اما سال گذشته داوطلبان تا اواسط آذر ماه فرصت ثبت‌ نام در آزمون دکتری را داشتند.

به محض اعلام تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1404 تاریخ جدید را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما عزیزان از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز می توانید اخبار لحظه ای مربوط به آزمون دکتری را دریافت کنید. 

 

ثبت نام جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۴

هر ساله تعدادی از داوطلبان با وجود تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری از نام نویسی جا می مانند. از این رو سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان نیز فرصت مجددی را فراهم آورده است که همه متقاضیان در آزمون ورودی شرکت کنند. 

تا کنون زمان فرصت مجدد جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۴ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

در سال گذشته سازمان سنجش مهلت نام نویسی را در بازه زمانی ۲ تا ۱۰ روز تمدید کرد تا همه متقاضیان در آزمون شرکت کنند. پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به زمان برگزاری آزمون در اسفندماه یک فرصت مجدد نام نویسی در دی ماه برگزار شود. 

 

نحوه نام نویسی

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون دکتری را دارند باید در زمان تعیین شده و یا زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه و بارگزاری مدارک، نام نویسی خود را انجام دهند. نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شده و بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک کنید. 

 

2️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

 

3️⃣از بین لینک های فعال گزینه ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۴ را انتخاب نمایید. 

4️⃣گزینه خرید کارت را انتخاب کرده و سپس با استفاده از کارت بانکی هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. 

5️⃣پس از خرید کارت، شماره سریالی به شما داده می‌شود که باید آن را در هنگام ثبت نام در کادر مربوطه درج نمایید. 

6️⃣در مرحله بعد باید اطلاعات و مدارک خود را بارگزاری نمایید. (در این مرحله نهایت دقت را داشته باشید چراکه در صورت اشتباه ممکن است مشکلات جدی در مراحل بعدی برای تان به وجود بیاید.)

7️⃣در پایان ثبت نام کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نگه دارید.  

 

مشاوره مهلت ثبت نام دکتری 1404

آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است. ثبت نام این آزمون برای ورود به مقطع دکتری دوره‌های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه انجام می گردد. 

بنابراین اگر متقاضی آزمون دکتری برای ورود به دانشگاه آزاد هستید، باید در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می گردد، ثبت نام کرده و شرکت نمایید. لازم به ذکر است که قبل از اتمام مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1404 و در بازه زمانی فرصت مجدد ثبت نام نیز مجاز به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود می باشید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان وجود دارد و یا در نحوه ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده اید، توصیه می‌شود که با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. شما عزیزان می توانید برای دریافت راهنمایی و پاسخ سوالات خود پیرامون مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا مهلت ثبت نام آزمون دکتری تمدید می‌شود؟

    بله، هر ساله به منظور رفاه حال متقاضیان فرصت ثبت‌نام آزمون دکتری در یک بازه زمانی دو تا سه روزه تمدید می شود.

  2. مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ در چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام 29 مهر تا 5 آبان ماه 1403 می باشد

  3. داوطلبان آزمون دکتری بایستی جهت ثبت نام به کدام سایت مراجعه کنند؟

    ثبت نام آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” امکان پذیر می باشد.

 

منبع: مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ طبق اطلاعیه سازمان سنجش از 29 مهر تا 5 آبان ماه 1403 می باشد. داوطلبان در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. سازمان سنجش مسئول برگزاری بسیاری از آزمون‌های ورودی دانشگاه ها از جمله آزمون دوره دکترا تخصصی می‌باشد. داوطلبان علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، بایستی در زمان‌های مقرر و تعیین شده، از طریق سایت سنجش نسبت به نام نویسی در آزمون اقدام کنند. در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان ثبت نام دکتری 1404 می‌پردازیم.

 

فهرست مطالب

  • زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
  • تمدید زمان ثبت نام دکتری 1404
    • مشاوره آزمون دکتری 1404
    • سوالات متداول

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکترا را دارند بایستی از زمان ثبت نام آزمون دکتری مطلع باشند تا در مهلت نام نویسی آزمون دکتری نام نویسی خود را نهایی کنند و جزو جاماندگان از آزمون نباشند. در صورت عدم نام نویسی در مهلت مقرر داوطلبان اجازه شرکت در آزمون را نخواهند داشت. 

زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ از 29 مهر تا 5 آبان ماه 1403 می باشد. زمان برگزاری در تاریخ ۲ اسنفد ماه می باشد.

شرکت در آزمون دکترا ۱۴۰۴ نیازمند داشتن آمادگی کامل می‌باشد، به همین دلیل سازمان سنجش چند ماه پیش از شروع نام نویسی و برگزاری آزمون، تقویم آموزشی برگزاری آزمون دکترا را منتشر می‌کند تا داوطلبان با داشتن یک برنامه ریزی، خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند.

آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و داوطلبان متقاضی در دانشگاه آزاد نیازی به نام نویسی در آزمون جداگانه را ندارند و فقط کافیست در این آزمون ثبت‌نام نمایند.

❌❌داوطلبان گرامی توصیه می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند نام نویسی مقاله راهنما زیر را مطالعه نمایید. البته شما می توانید برای انجام و پاسخ به سوالات خود با مشاوران مرکز دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس حاصل فرمایید. 

بخوانید: راهنما ثبت نام دکتری

 

تمدید زمان ثبت نام دکتری 1404

سازمان سنجش بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ یک بازه زمانی دو تا سه روزه دیگر را به عنوان فرصت مجدد برای جاماندگان از فرآیند نام نویسی و دسته ای از داوطلبان که قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند، اعلام می کند.

تاکنون اطلاعیه ای در زمینه تمیدد تاریخ ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ اعلام نشده است.

تاکنون اطلاعیه ای پیرامون تمدید مهلت نام نویسی آزمون دکترا نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام نشده است، اما همانطور که اشاره کردیم این بازه زمانی بلافاصله پس از اتمام ثبت‌نام و در آذر ماه خواهد بود. به محض اعلام تمدید مهلت نام نویسی، تاریخ دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

مشاوره آزمون دکتری 1404

داوطلبان برای ورود به مقطع دکتری بایستی در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند. تمامی داوطلبان مایل به تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری و در تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد، هستند بایستی در همین آزمون شرکت کنند. داوطلبان با پرداخت هزینه در زمان ثبت نام آزمون دکتری 1404 می توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

با توجه به اینکه این آزمون، توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، تمامی اخبار مربوط به آزمون دکترا نیز از طریق این سایت منتشر می‌شود. داوطلبان می توانند برای دریافت تمامی اطلاعیه ها، مدارک لازم و دریافت نتایج می توانند به سایت مجموعه تحصیلی دانتل مراجعه نمایند.

داوطلبان باید پیش از نام نویسی آزمون دکترا، دفترچه نام نویسی آزمون دکتری نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری را به دقت مطالعه کنند و سپس نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و ثبت نهایی و دریافت کد رهگیری خود اقدام کنند. . 

چنانچه پیرامون آزمون دکتری سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

بخوانید: نحوه نام نویسی دکتری

 

برای دریافت مشاوره در زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت‌نام آزمون دکترا از طریق کدام سایت انجام می شود؟

    از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” انجام می شود.

  2. آیا مهلت نام نویسی کنکور دکتری تمدید می شود؟

    بله، سازمان سنجش پس از اتمام زمان قانونی ثبت نام، یک بازه زمانی چند روزه نیز به عنوان فرصت مجدد ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

  3. زمان ثبت نام آزمون دکتری در چه تاریخی می باشد؟

    تاریخ ثبت‌نام از 29 مهر تا 5 آبان ماه 1403 می باشد.

 

منبع: زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ از طریق سایت سازمان سنجش در تاریخ 29 مهر تا 5 آبان ماه سال جاری انجام می‌گیرد. متقاضیان ابتدا باید در بازه زمانی اعلام شده به سایت سازمان سنجش “sanjesh.org” مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. پس از برگزاری آزمون دکتری و اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در این مرحله شده باشند، می توانند در مصاحبه آزمون که از سوی دانشگاه اعلام می شود، شرکت کنند. در ادامه جزئیات تکمیلی و راهنما جامع ثبت نام دکتری 1404 را ارائه کرده ایم.

 

فهرست مطالب

  • ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1404
    • مدارک لازم برای ثبت نام
  • راهنما ثبت نام آزمون دکتری 1404
    • انتخاب رشته و مصاحبه
    • مشاوره ثبت نام دکتری ۱۴۰۴
    • سوالات متداول

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ طبق اطلاعیه سازمان سنجش از ۲۹ مهر ماه آغاز شده و تا ۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان واجد شرایط می توانند در این بازه زمانی نسبت به نام نویسی و شرکت در این آزمون اقدام نمایند. آزمون دکترا به صورت نیمه متمرکز می باشد.

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور در بازه های زمانی نزدیک به شروع مهلت ثبت‌نام یک تقویم مربوط به زمانبندی برگزاری این آزمون را منتشر می کند که یکی از موارد درج شده در آن زمان نام نویسی آزمون دکتری می باشد. متقاضیان می توانند با اطلاع از این تقویم ثبت‌نام خود را در مهلت مقرر انجام دهند.

تقویم زمانبندی آزمون دکتری ۱۴۰۴

مرحله آزمونتاریخ

ثبت نام در آزمون29 مهر تا 5 آبان ماه 1403

تمدید مهلت ثبت ناماعلام نشده

دریافت کارت ورود به جلسهاواخر بهمن 1403

زمان برگزاری آزمون2 اسفند 1403

اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشتهاوایل اردیبهشت 1404

مصاحبه دکتریتیر ماه 1404

اعلام نتایج نهایی آزمونشهریور ماه 1404

تمامی داوطلبانی که مایل به تحصیل درمقطع دکتری می باشند، باید از تمامی موارد زمان  شرایط و مدارک لازم، نحوه و هزینه نام نویسی و همینطور اطلاعات لازم جهت تکمیل فرم اطلاع داشته تا بدون وجود مشکلی مراحل خود را به پایان برسانند.

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1404

بر اساس مندرجات دفترچه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری شرایط شرکت در آزمون شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی است. در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

 

شرایط عمومی 

????اعتقاد به دین اسلامی و یا یکی از ادیان به رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

????اعتقاد و عمل به احکام عملی اسلام با انجام واجباب و دوری از محرمات

????نداشتن عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

????عدم سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها

 

شرایط اختصاصی

✅داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی (داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی هستند، باید مدرک خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۴ اخذ نمایند.)

✅پذیرفته نشدن در دوره روزانه آزمون دکتری سال گذشته

✅نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

✅انصراف دانشجویان دکتری در دوره روزانه تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری

✅داوطلبان درحال تحصیل دوره‌های غیر روزانه دکتری چنانچه داوطلبان آقا مشکل نظام وظیفه نداشته باشند. می‌توانند در آزمون دکتری شرکت کنند. اما اگر در کد رشته محلی پذیرفته شوند باید از محل تحصیل خود انصراف دهند و در کدرشته محل جدید ثبت‌نام کنند.

✅توجه به شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی (هر متقاضی آزمون دکتری، مجاز به شرکت در یک کد رشته امتحانی است.)

✅داوطلبان با معدل کمتر از 14 حق ثبت نام در این آزمون را ندارند.

برای مطالعه شرایط کامل ثبت‌نام همه متقاضیان و البته موارد خاص می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام دکتری

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام

در مراحل نام نویسی اشاره کردیم که متقاضیان برای نام نویسی در این آزمون باید مدارک ثبت نام دکتری 1404 را آماده کنند تا در زمان ثبت‌نام وارد نمایند. در ادامه به برسی هر یک از این مدارک خواهیم پرداخت.

اطلاعات شناسنامه‌اینام و نام خانوادگی

نام پدر

تاریخ تولد

شماره شناسنامه و کد ملی

سریال شناسنامه

عکساسکن عکس 4*3 داوطلب (حداکثر 70 کیلوبایت حجم)

آدرس محل سکونت و کد پستیآدرس محل دقیق سکونت داوطلب و کد پستی که شامل یک کد ده رقمی می‌باشد.

شماره تلفنشماره تلفن ثابت و منزل داوطلب و شماره تلفن همراه برای دریافت پیامک کوتاه

کارت اعتباری خرید کارت سریال 12 رقمی بعد از پرداخت هزینه

مدارک سهمیهداوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و ایثارگران 5 درصدی هستند، بایستی کد پیگیری 12 رقمی سهمیه خود را وارد کنند.

کد نظام وظیفهکد نظام وظیفه در دفترچه قرار دارد

مدارک داوطلبان با معلولیتداوطلبانی که دارای معلولیت هستند بایستی ابتدا به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند.

تکمیل فرم معدلداوطلبانی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند بایستی نسبت به تکمیل فرم معدل نیز اقدام کنند.

 

راهنما ثبت نام آزمون دکتری 1404

اگر متقاضی ثبت‌نام در آزمون می باشید، بایستی که از مراحل نام نویسی مطلع شوید. به طور کلی مراحل نحوه ثبت نام آزمون دکتری به شرح مراحل زیر می باشد. 

1️⃣ به سایت ثبت نام دکتری یعنی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایید.

ورود مستقیم به سایت 

2️⃣ بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” از منوی پایین سایت کلیک کنید.

 

3️⃣ ابتدا بر وری گزینه ” ثبت نام ” سپس بایستی بر روی لینک فعال ” ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال ۱۴۰۴ ” کلیک کنید.

 

4️⃣ ابتدا داوطلبان باید کارت شرکت در آزمون را خریداری نمایند. برای مشاهده راهنما خرید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون دکتری

 

 

5️⃣ برای تکمیل مراحل ثبت نام، مجدد به صفحه اول برگردید و گزینه “ تایید و ادامه – گام بعدی ” را انتخاب کنید.

6️⃣ پس از وارد کردن شماره سریال ثبت نام و عبارت امنیتی بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید.

 

7️⃣ پس از وارد شدن به صفحه عکس خود را بارگذاری کنید

 

 

8️⃣ در ادامه نحوه تکمیل هر یک از بندهای فرم ثبت نام دکتری را آورده ایم:

 

9️⃣ فرم دارای چندین بند است که داوطلبان باید تک تک بندها رو تکمیل کنند. در ادامه به بررسی یک یک این بند می پردازیم. پس از تایید نهایی “ کد پیگیری 16 رقمی ” و ” شماره پرونده 7 رقمی ” را دریافت کنید.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام دکتری

 

 

انتخاب رشته و مصاحبه

پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه از زمان برگزاری آزمون دکتری، نتایج اولیه را از طریق سایت sanjesh.org منتشر می کند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد شده اند، لازم است که اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود نمایند.

پس از اتمام مرحله انتخاب رشته و ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ داوطلبان منتظر اعلام نتایج دکتری می شوند. متقاضیانی که حد نصاب نمره لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها را کسب کرده باشند، می توانند در مرحله مصاحبه شرکت کنند. متقاضیان بدون محدودیت می توانند در مصاحبه تمامی کد رشته محل هایی که در آن دعوت به مصاحبه شده اند، شرکت کنند

 

مشاوره ثبت نام دکتری ۱۴۰۴

داوطلبانی که فرم ثبت نام آزمون دکتری را تکمیل کرده اند و قصد دارند در این آزمون شرکت کنند، می توانند با استفاده از منابع آزمون دکتری در کنار یک برنامه ریزی بی نقص و اصولی، خود را برای شرکت در مرحله آزمون کتبی و همینطور مصاحبه علمی آماده کنند. برای آزمون دکتری منابع مجزایی اعلام نشده است، اما دروس زبان و استعداد تحصیلی میان تمامی رشته ها مشترک می باشد.

رزومه به تنهایی ضامن موفقیت شما نیست. هیئت داوران از داوطلبان انتظار دارند ارائه مناسبی از خود و توانمندی‌هایشان داشته باشند. تیم مشاوره تحصیلی دانتل تا انتهای راه و کسب نتیجه در کنار داوطلبان است. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاریخ ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ چه زمانی می باشد؟

    تاریخ ثبت‌نام آزمون از 29 مهر تا 5 آبان ماه باشد.

  2. ثبت نام آزمون از طریق چه سایتی صورت می گیرد؟

    ثبت‌نام برای تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور و دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می شود.

  3. آیا ثبت‌نام و شرکت در آزمون نیازمند پرداخت هزینه هست؟

    بله، متقاضیان بایستی با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت نام آزمون را بپردازند.

 

منبع: ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴